MY MAKEUP

Under min tid här har min sminkväska bara växt och växt. Jag köper nästan allt mitt smink på Sephora, som är lite som kicks i Sverige men har lite andra märken som jag verkligen gillar. Tänkte dela med mig av vad jag använder dagligen och mina absoluta smink favoriter!
 
 
Maskara - Bare Minerals Boxom, ett ganska så nytt tillskott och är absolut min nya favorit maskara. Gillade den inte allt för mycket i början just för den har en ganska så stor borste, men nu, favorit!
 
Foundation - Make up for ever, jag har länge använt Bare Minerals i foundation men hade hört och läst mycket gott om just denna från Make up for ever och var tvungen att testa den. Håller jättebra och är oljefri, vilket jag gillar! Denna finns dock inte att få tag på i Sverige, vad jag vet, kan händra att Sephora som öppnat i Stockholm har den, hoppas! 
 
Lipbalm - Från Sephoras egna märke. Dessa två har blivigt något av en ny obsession för mig, går ingenstans utan dem. Har aldrig varit så mycket för värken läppglans eller läppstift så detta är den perfekta kombom för mig!
 
 
Ögonskugga - Denna färgpalett i bruna toner är ett måste enligt mig, används lika flitigt till vardags som till fest. Brukar mest använda en lite ljusare färg till vardags, bara för att få ett litet piggare intryck och till fest älskar jag att sota lite med dem lite mörkare nyanserna. Lite olika borstar använder jag till olika färger och olika sminkningar. En till sotning, en till mörka färger, en till ljusa och en för att jämna ut kanter!
 
 
Denna ögonskuggan är nästan samma färg som en av dem i färgpaletten ovan, denna har dock lite glitterkorn i sig. Brukar "dutta" denna lite ovanpå baskuggorna när jag vill känna mig lite extra fin!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

du vet att vi har sephora i sverige med va?

2013-05-20 @ 06:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0