SVAR PÅ FRÅGOR

  • Vad bodde ni på för hotell? :) kram

     I London bodde vi på ett hotell som hette Shaftsbury international i Baswater! Det var bara typ 2 hållplatser till oxford street och det var nära till det mesta! Dock var hotellrummet väldigt litet men det räckte absolut för mig och Lisa eftersom vi inte var på hotellet så mycket! Kan absolut rekommendera detta om ni vill bo centralt och inte planerar att spendera så mycket tid där då det var just så litet men det var riktigt fint annars! :D

    Hej Emelie! Jag har tre frågor: När du var i L.A såg du eller träffade du några kändisar då? Och en annan fråga, är det svårt att komma in på den skolan måste man ha topp betyg? Och är det dyrt att hyra lägenhet där i L.A och är det dyrt att leva där nere med mat och transport och sånt? :) skulle vara tacksam för svar för tänkte söka när jag går ut :) kramar Josefin :)<3


    1. Ja några kändiar såg vi i LA! Vi såg bland annat Halle Berry, Ashely Madekwe ( hon som spelar Ashely i Revenge och som även driver bloggen Ring my bell!) och Alison i Pretty little liars! Så några såg vi allt! :D 

    2. Nej, när det gäller community college, som SMC är, så är det inte svårt att komma in och man behöver absolut inte ha topp betyg för att komma in. Meningen med ett community college är nästan att alla skall ha en chans även om man inte har bra betyg. Så dem tar in så många dem kan och så länge man kan betala (mycket handar om pengar, då skolan vill ha så mycket som dem kan få) så kommer man i stort sett in! 

    3. Det är ganska så dyrt att bo i Usa men samtidigt beror det ju på vart/hur/ och hur många du bor med. Jag bodde i en väldigt stor lägenhetet på top floor (12:te våningen) med två andra tjejer och vi betalade ca 5000 kr var. Sedan mat osv är inte alls dyrt, jag kanske spenderade ca 1000-1500 kr på mat så det är väl det man skulle spenderat här i Sverige ungefär! Buss är inte alls dyrt, man får ett busskort av skolan som man kan åka "the big blue bus" med, vilka är bussarna som går i Santa Monica. Men eftersom jag bodde i West Hollywood så fick jag åka en buss som inte ingick där och det kostade ca 7 kr vägen, så det är billigt!


Kommentarer
Postat av: Josefin

Hej! Skolan som du gick på var det en vanlig skola eller var det någon inriktning som du gick på? :-)<3

2013-02-10 @ 21:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0