SVAR PÅ TAL! - A:s fråga!

Hejsan! 
Jag tänkte undra lite om du kunde vara vänlig och berätta lite om kurserna du läser/ska läsa. Det är nämligen så att jag läste mode/design Drottningblanka i kungsbacka (tog studenten detta året). Där hade vi kurser som mönsterkonstruktion,formgivning osv. Det innebar att vi designade mönster till kläder sen sydde de själva. Efter de tre åren tappade jag intresset av att bli designer och bestämde mig istället för att bli inköpare som jag hela livet velat bli. Därför undrar jag om man kan läsa endast en utbildning på skolan så man kan bli stylist/inköpare osv istället för designerfronten? Vore tråkigt att gå på skolan och uppleva de tre "gymnasieåren" igen. Vill ej ha bildkurser samt sykurser m.m igen. Hehe. Ha det så himla bra i USA, din blogg är jättebra och jag tycker verkligen du är modig och stark som följer dina drömmar. Du har blivit lite av en förebild för mig och nu skall bannemej jag också följa mina drömmar! 
Hoppas du svarar på mina frågor<3
 
Hej! 
 
Åh va roligt din gymnasietid låter! Nu ångrar jag mig lite att jag inte tog en linje som var lite mer inriktad på mode än Samhäll/internationell!
 
Eftersom jag läser ett helt program så är det vissa kurser som är requred. Där ibland bildkurser och sykurse och alla ganska basic. Så om du vill läsa ett helt program tror jag att det blir svårt att slippa dessa kurserna. Men jag tycker absolut att du skall ta kontakt med SMC och kolla om du kanske kan tillgodo se dig dem kurserna du redan har på något sätt! Ett annat alternativ är att du kan läsa lite kurser bara och då kanske välja tex fashion buying eller liknande. Men även vissa sånna kurser kräver att man har tagit några andra fashion kurser innan eftersom dem anses vara lite svårare. Så mitt tips är att ta kontakt med SMC eller om du åker med någon svensk organisation och kolla med dem! 
 
Hoppas du fick svar på din fråga!♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack så mycket :)nu känner jag att jag skall ta kontakt med skolan så jag i framtiden kommer ut i vida världen :D

2012-10-04 @ 14:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0