DÖRFÖR LÄMNADE JAG LA

 
LA har varit en helt fantastisk upplevelse och jag har lärt mig så mycket om mig själv, om andra och om livet och dess möjligheter. LA har varit min dröm sedan jag var 13 år och det var inte lätt att erkänna för mig själv att det var inte här jag hörde hemma. Jag ville så gärna att allt skulle bli perfekt och jag åkte dit mer skyhöga förväntningar på staden, skolan och livet.
 
Dock blir inte allt som man kanske har förväntat sig och det är svårt att beskriva vad som fick mig att åka hem och vad det var som jag inte riktigt gillade med LA, för egentigen älskade jag det också... Det är en helt underbar stad och jag tycker absolut att alla skall åka dit för USA isäg är helt underbart. Jag hade bara känslan att jag var på rätt utbildning (jag älskade skolan) men var på fel plats. Kanske var jag för ung för att flytta tvärs över hela världen eller så var det helt enkelt inte såhär mitt liv skulle vara, vem vet! Men jag kände iallafall att jag hade gjort ett fel val och det var inte här jag skulle vara just nu. Så jag bestämde mig för att åka hem och verkligen ta eda på vad det var jag ville göra.
 
Nu sitter jag här i Sverige igen och kunde inte vara mer nöjd med mitt beslut. Jag har nya planer och mitt liv kommer förhoppningsvis att förändras inom en snar framtid igen. Men denna gången har jag besämt mig för att om jag påbörjar något så SKALL jag också avsluta det. Jag är inte den som ger upp och jag är envis som bara den när det gäller mina planer i livet. Därför är det så viktigt för mig att det blir rätt denna gången och det skall jag se till att det blir. Jag håller lite på planerna eftersom inget är säkert än! 
 
Jag ser LA absolut inte som något negativt utan som världens upplevelse och jag är så glad och stolt att jag faktiskt testade och kunde erkänna att det inte var för mig. Jag har träffat vänner som jag saknar så jag dör, min fina Miriam som jag blev super close med och som var lite av min partner in crime, snart kommer hon hem!! :D och alla andra med såklart, det finns ett litet spår av alla i mitt lilla hjärta och jag kommer aldrig att glömma allt roligt, ledsamt, underbart, knasigt, och sjukt som vi gjort! Jag har fått minnen för livet med några av dem finaste människorna på jorden - det kunde jag inte vara mer glad för!! :D

Kommentarer
Postat av: miriam

Men åh, så blev jag helt tårögd när jag såg ditt inlägg. Fina rara du, USA is not the same without you honey

2012-10-31 @ 02:26:03
URL: http://californiadreaming.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0