SVAR PÅ KOMMENTARER OM SMC!

Har fått lite kommentarer om SMC så jag tänkte att jag svarar på dem i ett inlägg så ni lättare kan se! :D
 
 
Kommer du stanna i Cali i 2 år, eller kommer du att åka hem under sommarlovet:)?      
 Jag kommer under min tid i USA att åka hem ganska så ofta, eller så mycket jag kan iallafall! Jag har redan bokat biljet så jag kommer hem över jul då jag har väldigt långt jullov! Sedan planerar jag även på att komma hem till sommaren. Sedan kanske det blir så att jag väljer att stanna i  USA över jul något annat år och sådär, det kan ju ändras!
                                       

 Hej! En fråga bara, vilken organisation tog du hjälp av? jag blir så himla frustrerad och förvirrad av allt som man måste hålla reda på ;)       

Jag tog hjälp av en organisation som heter Studyabroad. Jag tycker dem har varit väldigt bra och dem har hjälp mig med allt mellan himmel och jord! Alla papper och saker som måste fixas är väldigt förvirrande så det har varit riktigt skönt att ha någon som hjälpt mig! Jag vet att Studyabroad har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg så om ni planerar att studera på SMC och bor i någon av dessa städer så ta hjälp av dem!

  

 En fråga, när du har pluggat klart... Kan du jobba överallt då eller bara i USA?? Eller fler frågor faktiskt:P! Vilka betyg är det man ska söka med,de efter jullovet eller det allra sista? Och hur långt innan studenten borde man söka:)? När sökte du:)? Tacksam för svar, och förlåt för alla frågor, men är nyfiken och längtar som satan till jag kan plugga på SMC :D :D

När jag studerat klart i USA kommer jag att kunna jobba runt om i hela världen. Min degree är desamma överallt så det är ett stort plus! Jag började min ansökningsprocess i januari, alltså ca ett halvår innan jag tog studenten. Jag sökte då in med de betyg som jag fick vid jul. Sedan skickar du även in dina slutbetyg till skolan men julbetygen funkar perfekt! Jag tyckte det var väldigt skönt att söka såpass tidigt. Dels för att jag då hade mycket tid att hinna fixa allt som hörde med skolan till och just för att jag ansökte så tidigt gick allt med antagning osv väldigt fort, vilket var super skönt! Så jag skulle säga att ju tidigare man ansöker ju bättre är det!

 


Kommentarer
Postat av: Sandra - If it comes in pink

Det är synd att det är så svårt att få visum för att arbeta i USA bara. Men fördelen är ju att man får stanna ett år efter studierna i alla fall :)

2012-07-17 @ 23:53:42
URL: http://if-it-comes-in-pink.blogspot.se
Postat av: Rose

Tack:)!! För att du svarade :D! Det betyder mycket:)!

2012-07-18 @ 19:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0