BEST TIME OF THE DAY

Frukost är det absolut bästa jag vet. Jag älskar att äta länge och mycket med människor man tycker om. Gillar att testa på lite nya saker och inte äta samma varje dag även om det blir mycket fil med bär & nötter just för det är snabbt och enkelt och min favorit!! Dock är detta som ni ser på bilden en annan favvis , bananpankakor. Allt du behöver är : 

1 ägg
1 banan
1/5 dl vatten

Grädda plättarna på hög värme så dem snabbt får en fin yta, toppa med lite bär och kanske lite kesella om man vill festa till det lite extra!
 
 
Som jag sa innan så är min absoluta favorit fil med bär, frukt & nötter det bästa jag vet. Nu i juletider är det perfekt med lite kanel på toppen eller lite kokos! Skulle kunna äta det morgon, middag & kväll utan problem. Ett snabbt och enkelt frulle tips för den som vill!
 
 
I usa fick jag en liten kärlek för Granola, dock har jag inte hittat någon som är riktigt lika god här i Sverige men en tjej på mitt jobb gav mig ett recept som jag var tvungen att prova! Allt du behöver är :
 
5 dl Rågflingor
5 dl Havregryn
2 dl Solrosfrön
1 dl linfrön
1 dl kokos
1 dl rågsocker
100 g flagmandel
1 påse hasselnötter
2-3 dl vatten
5 msk olja 
 
Rör om noga och sprid ut oljan lite här och där, häll inte att på ett och samma ställe så det inte blir en klump! Sedan lägger du allt på en plåt och sätter ugnen på  200 grader. Granolan skall vara inne 3x15 min, den skall alltså in i 15 min, sedan tar man ut och rör om några och sedan in igen, och igen! 

Den är väldigt god och jag gör den hela tiden! Perfekt att toppa filen med! Try it out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0