PW ALL OVER

Började dagen med en PW till Beverly Center och tillbaka tillsammans med A & P. En redig promenad blev det och vi avslutade det hela med en frozen yoghurt från Yogurtland! Frozen yoghurt har verkligen blivit min nya favorit och craving här i staterna, tur att det är både nyttigt och så otroligt gott!


Eftermiddagen spenderades vid poolen och nu har vi ätit middag, städat hela lägenheten och fått upp lite saker på väggarna. Äntligen börjar det bli lite hemtrevligt och mysigt här, så skönt!!


Kommentarer
Postat av: portia

hej emelie fan vad avis jag blirr, ser ut som du har det underbart redan nu i LA, själv funderar jag också på att plugga merchidising på santa monica men det blir nästa höst för jag vill jobba ihop lite peng nu innan. Jag skulle vilja veta lite om hur du gick till vägar, vilken organisation, hur mkt du betalade, vad du fick för hjälp, åkte du själv, hur det är med boende där och mycket mer. försökte hitta dej på facebook men går inte men du kan inboxa mig på facebook "poshyposh michelle osei" och berätta mer, vore jättetacksam.

ps: jättefin blogg, kommer följa hela din tid i LA tills det blir min tur att fara
ha en underbar dag

Svar: Hej! Åh va roligt, du gör helt rätt i att komma hit det är så underbart! :D När jag sökte använde jag mig utav en organisation som heter Study Abroad och finns i malmö, stockholm och göteborg. Dem var hur bra som helst och jag tror jag betalade ca 3000 kr för att dem skulle hjälpa mig. Dem hjälpte mig verkligen med ALLT. Jag vet inte hur många gånger om dagen jag ringde dem och frågade saker osv. Jag rekomenderar dem starkt! Tanken från början var att jag skulle åka själv och jag vet många som gjort det och dem har hittat roomies och sådär så det är inga problem att åka själv men man måste bara vara lite mer om sig och kring sig så att man hittar lite vänner. Jag åkte dock med en annan tjej från gbg och sedan fick vi kontakt med en tjej från stockholm så vi tre åkte och bor nu tillsammans här i LA. Är det något mer du undrar över kan du maila mig på [email protected]
Hälsningar Emelie
Emelie Bengtsson

2012-08-16 @ 09:33:31
URL: http://portiabumpi.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0